Annons:
Etiketttematrådar
Läst 1024 ggr
Moalinn
1/6/18, 10:05 PM

Din favoritbild 2017

Hur var ditt fotoår 2017? Tog du några bilder du är lite extra stolt över? Dela med dig av dina favoritbilder från förra året. Berätta gärna lite om dem också! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Agda
1/13/18, 2:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mitt fotoår 2017 var lärorikt och spännande! Har lärt mig väldigt mycket och fortsätter att lära mig.

Här är en av bilderna som jag blev väldigt nöjd med, jag och pappa for iväg till en stuga vid fjälltrakterna enbart för att jag ville fota denna bäck (som ligger alldeles intill stugan) på hösten. Jag hade fotat den för några år sedan, med en kompaktkamera och sparat bilden i ett jättelitet format. Så jag hade under några år velat fota denna bäck igen med en bättre kamera (och spara i större format 😉). Som synes så hade jag inte tänkt på att när solen lyser stark så blir det överexponerat. Men jag är ändå nöjd med bilden, fick också öva mig med stativ ute i terräng.

Agda
1/13/18, 2:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En annan bild, fotad i november. Det hade kommit lite snö (och det snöade också lite), det var -11º och jag hade en hund kopplad i midjebältet. Trots att hunden drog i mig fick jag till en del fina vintriga bilder, just denna bild gillar jag p.g.a. den blev överexponerad av solen på enda sidan och på andra sidan står det stora och mörka träd, så det blev en fin kontrast.

Agda
1/13/18, 2:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sista bilden, fotad en fin decemberdag. Jag älskar de blånyanser som vintern kan ge. Det enda irriterande är masterna, men man får fokusera blicken på alla fina träd och fjällen😉

Stigfinnaren
1/15/18, 8:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Denna bild tog jag med min mobilkamera en tidig morgon i december när sjön låg spegelblank.  Det får bli min favorit för 2017 även om den togs med min sonymobil.

Moalinn
2/22/18, 10:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Så fina bilder ni tagit, förstår att de är favoriterna!
#2 Masterna går alltid att redigera bort 😉

Här är min favoritbild från 2017. Har utvecklats något så sjukt under året och den här bilden är ett exempel på det.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

perk
2/22/18, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vet inte om det är en favoritbild, det är nog platsen som känns rofylld och är lite favorit i det avseendet 🙂

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Annons:
Upp till toppen
Annons: