Annons:
Etikettfotografera-landskap
Läst 1168 ggr
Moalinn
8/31/17, 10:48 PM

Lyrön

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lyrön tillhör Orust och är ett ställe man kanske inte åker till "bara för att". Jag gjorde just det, men det var väldigt fint där även om det inte fanns jättemycket att fotografera. 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
8/31/17, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Kyllan56
8/31/17, 10:58 PM
#2

Jättevackra foton, men jag är partisk då blicken över till Lyrön var en stor del av min barndom. 

 Jag tillbringade somrarna vid Gårvik, i Lalleröd på sydvästra Orust. När vi bade hade vi utsikt mot Lyrön. Jag tog ofta färjan över till Lyrön. Om man följer vägen så långt den går kommer man till en restaurang som ligger vackert och har mycket god mat!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Moalinn
8/31/17, 11:18 PM
#3

#2 Tack! Roligt att det finns folk här på iFokus som känner till ens egna trakter. Orust har länge varit hyfsat okänt för mig (bodde på östra sidan ett par år och hann bli bekant med Varekil och Henån men det var det enda haha) men börjar bekanta mig mer och mer med ön, den är ju så stor. 😃 Jo, körde "fel" först och hamnade i andra änden vid restaurangen. Jättefint verkligen, men vi gick aldrig ur bilen då det var väldigt mycket folk. Där var också en man som stod och kastade pinne med sina hundar vid vattnet, annars hade jag gått ner där och tagit några bilder.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Kyllan56
8/31/17, 11:29 PM
#4

Man ser inte riktigt hur vackert det är om man inte går upp till uteserveringen.

Ja Orust är verkligen en stor ö med många smultronställen. Men Görvika, som min farfar sa - på sitt orustmål - är min absoluta favoritplats. Oj vilka underbara somrar jag haft där. 

Jag har varit runt på ön, brukar alltid åka till Henån och handla. Det är ett fint litet samhälle.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Maleficum
8/31/17, 11:38 PM
#5

Härlig västkustmiljö =D Inte varit på Orust (iaf inte som vuxen) men spenderar somrar och diverse andra tider på året en längre bit norröver i Heestrand :) Kanske får ta sig en sväng nedåt nästa sommar (eller nästa gång vi är på landet).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

perk
9/1/17, 10:12 AM
#6

Fina bilder, vackert vid kusten. Något annat är värmländsk skog🙂

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Annons:
Moalinn
9/1/17, 4:50 PM
#7

#4 Dumt att vi inte gick ur bilen då, får åka dit igen någon gång!

#5 Västkusten är allt vacker, tyvärr blir man lite hemmablind men skulle nog inte kunna tänka mig och flytta längre in i landet. Tanum har jag länge velat utforska men kommer aldrig iväg, googlade på Heestrand och det såg ju jättevackert ut 😍 Får ta mig dit någon dag här i september!

#6 Tack! Ja, fast de värmländska skogarna kan ju inte vara så dumma de heller. 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: