Annons:
Etikettövrigt
Läst 1130 ggr
Moalinn
2016-01-02 02:09

Mål för 2016

Nytt år, ny tråd! Har ni något mål för 2016? Kan vara vad som helst egentligen, köpa ny utrustning, lära sig manuella inställningar, fånga något speciellt motiv på bild och så vidare!

_Tänk på att vi är inne på en fotosajt. Du behöver inte hålla dig inom naturfoto, men inom fotograferingen.
_

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
2016-01-02 02:15
#1

Mina mål:
Göra rent kamerautrustningen!
Byta ut mobilkameran mot min systemkamera
Göra några fotoprojekt under årets gång
Fotografera minst en konsert

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

IngaTrnqvist
2016-01-02 06:14
#2

Inte så mycket inom just naturfoto, men foto generellt.

Först och främst, införskaffa ny kamera, lära mig den.
Har ett fotoprojekt planerat som är en blandning av djur/natur/människoporträtt med temat känslor/stereotyper. 

Sen funderar jag på att ha något typ av fotoprojekt med kommande valp, vad har jag dock inte listat ut ännu. 

Fota mer hundsport, gärna prova fota något annat i omväxling till agilityn.

Moalinn
2016-07-10 18:12
#3

Någon som har något mål? Eller kanske till och med uppnått ett mål redan?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

IngaTrnqvist
2016-07-10 18:49
#4

Nope. Min hårddisk med allt mitt material (bilder, dokument, planeringar) från 2011 fram till februari i år förstördes, där även min motivation till allt som har med foto att göra. Men lite agilityfotograferingar har det blivit. Mest vardag.

Martin
2016-07-13 09:04
#5

Mål har jag väl inte direkt, som kan leva upp till SMART.

Men lite har jag såklart ändå funderat runt inför året;

Under 2016 vill jag…

  • Bli bättre fotograf generellt
  • Utveckla min färdighet i porträtt- och barnfoto
  • Använda min mobilkamera mer i vardagen, den bästa kameran är den man har med sig och dagens mobilkameror är bra överlag. Och i att använda den mer, ligger främst att bli bättre på att använda den rätt och ta bättre foton än tidigare.
  • Skaffa mig möjlighet att sitta i gömsle för djur/fågelfotografering
  • Utveckla mitt landskapsfotograferande som jag fått större intresse för senaste året
  • Och, med tanke på det som hände IngaTrnqvist; även utveckla mitt backupsystem. Backup av foton och annat är lika viktigt som att har bra utrustning och kunskapen om att ta bra bilder. Jag har ett backupsystem men det är inte tillräckligt egentligen, så nu skall jag titta på en annan lösning / utökad lösning.

mvh Martin

[Jens]
2016-07-14 08:59
#6

Jag är nybörjare på fotografering så det enda målet jag har är att bli bättre. Har tomt om idéer just nu under sommaren. Vad kan jag ta för bilder nära där jag bor? Finns inte så mycket känner jag själv men jag tror det är då det är bra att prova sig fram och se hur bilderna blir oavsett objekt.

Annons:
Martin
2016-07-14 12:56
#7

Det är väl bara att fotografera vad du känner för Jens. Kanske lite gatufoto, landskap eller djur? Kanske akvariefiskar (ser att du är med i det forumet, så tänker att du kanske har ett sådant). Det är en utmaning med bra akvariefoto, för det är inte enkelt!

mvh Martin

[Jens]
2016-07-14 13:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Japp, akvariefiskar är kul =) Jag har tagit några bilder och den senaste var denna. Lekte lite med bilden i Lr. Tack för tipset. Jag ska kolla in landskap eller djur….

Martin
2016-07-14 20:56
#9

Det där är ju ett strålande akvariefoto!

mvh Martin

[Jens]
2016-07-14 21:39
#10

Tack Martin. Vad snällt att höra från en som är så duktig som du. 🙂 Har sett dina fina bilder !

Upp till toppen
Annons: