Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1650 ggr
Moalinn
4/29/15, 12:53 PM

OT: Klotterplank

Ett klotterplank är ibland väldigt behövligt, där man kan skriva av sig lite grann. Vad man gjort idag, vad man ska göra imorgon, hur vädret är, om blommorna på bordet luktar gott eller hur man mår idag. Klottra på! Måste inte handla om fotografi 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
4/29/15, 12:56 PM
#1

Själv har jag precis gått ur duschen, käkat lite frukost och ska nu göra mig i ordning och dra till Göteborg. Gothenburg Hardcore Fest idag, vilket jag egentligen inte bryr mig så mycket av utan ska se Stick To Your Guns och Being As An Ocean sen struntar jag i den fruktansvärda svenska hardcoren. Ska väl bli lite trevligt att gå på något som iallafall liknar en festival.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ssofia
4/29/15, 1:14 PM
#2

Jag har ännu idag inte varit speciellt effektiv, filar på mina priser på hemsidan och ska skicka in en uppgift i min kurs innan fredag.. ;)

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Moalinn
4/30/15, 1:55 AM
#3

Hemma från konserten och sjukt vilken härlig dag!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
5/10/15, 7:55 PM
#4

Vad har ni hittat på i helgen?

Jag ligger med förkylning så har inte gjort så mycket. Blev dock extremt uttråkad idag så bestämde mig för (med absolut inga krafter alls) att baka, laga mat och städa så nu är jag verkligen helt slut.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Allt oviktigt
5/10/15, 8:06 PM
#5

Har latat mig i helgen.Klappat på hundarna, bakat en kaka, tvättat och promenerat

Moalinn
5/10/15, 8:13 PM
#6

#5 Vad har du bakat för kaka? 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
ssofia
5/10/15, 9:33 PM
#7

Har haft en väldigt produktiv helg faktiskt! Inleddes med begravning i fredags, Scout DM hela dagen i går och idag har jag varit och fotograferat 4 timmar inför ett kommande uppdrag. Helt slutkörd! :) Nu ska jag ut och springa en vända innan det blir dusch och sängen, tur jag har sovmorgon i morgon! :)

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Moalinn
6/21/15, 8:45 PM
#8

På tisdag drar jag på festival! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
6/23/15, 8:48 AM
#9

Resan mot Norrköping har börjat och detta innebär att ni inte lär se speciellt mycket av mig förrän nästa vecka!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
8/14/15, 10:33 PM
#10

Vad glad jag blir när jag ser att aktiviteten stiger! 😃

Vad har ni för planer i helgen?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

perk
8/19/15, 9:27 AM
#11

Är uppe tio över fem på vardagarna, och lagar frukost/havregrynsgröt åt min fru. Idag var jag nog extra trött😴 höll på att bli en ”lyxvariant” av gröten, tömde fågelfrö som vi har till vår nymfparakit i decilitermåttet😮 Tog fel burk på köksbänken. Tror jag vaknade till lite då.

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Martin
8/19/15, 6:58 PM
#12

#11 Hade säkert blivit uppskattat av frun med fågelfrö i gröten :)

mvh Martin

Allt oviktigt
8/21/15, 9:37 AM
#13

Blev glad över att se att rådjuren börjar återvända till ängen , de håller sig i stort sett bara i skogen under sommaren

Annons:
perk
8/21/15, 10:48 AM
#14

#13     Det värsta är ju att kiden ligger i det höga gräset och trycker när skördetröskan kommer. Hörde att här i närheten hade 18 kid fallit offer för den😕

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

OlleA
8/25/15, 8:04 AM
#15

Ligger kiden fortfarande och trycker? De flesta kid är nu omkring tre månader gamla och springer lika lätt som sina mammor. Men det är möjligt att beteendet att trycka för en fara finns kvar ett tag ändå. Hur som helst är det väldigt tråkigt när kiden dödas av slåttermaskiner. På vissa håll i Tyskland flyger man över fälten med värmekänsliga drönare för att hitta kiden innan tröskan kör igång. Något som svenska bönder och jägare än så länge fnyser åt, men kanske blir även vi mogna för sådana åtgärder snart.

Olle

Allt oviktigt
8/25/15, 4:15 PM
#16

Här är det då ingen risk att kiden blir överkörda. Finns som sagt inga rådjur som rör sig på ängen när de har kid utan de är i skogen. Större risk att de blir tagna av räven

perk
8/25/15, 4:44 PM
#17

#16      Är nog bara Värmlandsrådjur som är lite stôllete kanske 😜

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Moalinn
8/29/15, 9:55 PM
#18

Har dåligt med internet, men kommer komma tillbaka i september igen! :))

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Allt oviktigt
9/1/15, 9:16 AM
#19

Jag hade hoppats på trevligt väder men ute är det grått och regnet lär falla strax

Moalinn
9/4/15, 10:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Ja, man blir nästan förvånad om det inte regnar. Idag regnade det inte, men har gjort hela veckan.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
9/23/15, 1:52 PM
#21

Tänk att det tar så mycket kraft att plugga tre 100p kurser på en termin. Sover lika mycket nu som jag gjorde när jag gick på gymnasiet, alltså hela tiden, så fort jag får tillfälle till det. 😴

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

måsma
9/23/15, 2:40 PM
#22

100p på en termin? Nu blir jag nyfiken på vad du pluggar, låter som jättemycket, vi har 30hp per termin. :) fast kanske är olika typer av poäng :)

Moalinn
9/26/15, 2:59 AM
#23

300 poäng på en termin! Läser tre kurser, matematik 1b, naturkunskap 1b och samhällskunskap 1b, alla på 100 poäng var. Jag vet faktiskt inte vad hp är och om det är olika typer? :)

300p på en termin är för mig väldigt mycket. Oftast ligger ju 100poängskurserna över två terminer (höst och vår) så det går väääldigt fort, hinner knappt lära mig innan vi är över till nästa moment. Dessutom är samhälls- och naturkunskapen halvdistans vilket gör att jag lär mig ännu mindre. Kan inte heller gå på naturkunskapslektionerna då de ligger på tisdag "kväll", 17:00-18:00. Är i skolan 09:30-11:00, därefter har jag en håltimma till 14:00 som jag bara dödar tid på genom att ut och gå, sen har jag lektion 14:00-15:30 och har sen då en håltimma IGEN fram till 17:00. Dessutom går sista bussen 17:45, behöver gå från lektionen 17:25 så känns inte värt det alls.

Sååå, nu har jag fått klaga lite också. Tycker det här är sååååå segt och tråkigt men samtidigt så ser jag framåt och vad jag eventuellt kan göra med ett fullständigt betygsdokument (till exempel söka vidare ;)).

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

måsma
9/26/15, 2:04 PM
#24

Ah ok i see, det lät väldigt mycket men jag hänger med nu :)
hp är högskolepoäng alltså när man läser på universitetet, då läser man 30hp per termin, men sådär mycket skola är det definitivt inte. :)

perk
9/27/15, 4:23 PM
#25

Ska jag försöka mig på att se supermånen kommande natt🤔, eller ska man chansa på att vänta 33år. Å andra sidan då är jag 93år, så då har jag troligen varit jordgubbe länge…………..🌛

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

perk
9/27/15, 6:05 PM
#26

Jag kanske inte behöver vänta så länge på blodmånen som 33år som jag hörde någon sa på tv, för nu har jag läst att det återkommer 2033. Vad man nu ska tro på🤦‍♂️, för jag läste även att den återkommer 2035👍

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Moalinn
9/28/15, 12:51 AM
#27

Ja, det ska bli kul att se alla era månbilder! Ska själv gå ut och ta några bilder nu. Sitter uppe och pluggar så tänkte att jag kan väl lika gärna fortsätta plugga tills hela den här grejen är över och ta lite pauser emellanåt för lite fotografering!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
ssofia
10/1/15, 12:42 PM
#28

Jag överraskades av feber och halsont så jag orkade aldrig upp och se blodmånen.. men kan till mitt försvar också säga att jag såg den när den var sist.. 🙂

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Moalinn
10/4/15, 3:02 PM
#29

Fyllde 20 igår så har varit en intensiv helg och inte är den över än. Kalas för andra halvan av släkten idag. Hade gärna gått och lagt mig. Känner mig gammal och stel. 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

måsma
10/4/15, 3:26 PM
#30

grattis! :)

perk
10/4/15, 6:48 PM
#31

Grattis 🎂Gammal och stel haha, det tror jag inte att du vet vad det är ännu. Men ålderdomen kommer med en jäkla fart, så passa på att njuta av livet så mycket du kan och orkar. För en dag märker du hur den har kommit smygande med allt vad det innebär 🤪

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

OlleA
10/4/15, 8:10 PM
#32

Grattis Moalinn! Själv fyller jag jämnt om ganska precis en månad, men är inte gammal och stel utan bara 50. 🙂

Olle

perk
10/9/15, 5:38 PM
#33

Idag får jag säga hurra åt mig själv🙂 har fått svar på min test av dopaminomsättningen i hjärnan och den visar att jag inte har Parkinson.

Så jag får darra vidare i livet och se hur länge det varar🤔.

Vad hade nu det här med naturfoto att göra, mer än att jag numera inte behöver tänka på att använda längre slutartider på frihand☝️

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

måsma
10/10/15, 3:20 PM
#34

Vad skönt att det inte var parkinson!

men jobbigt att darra

Annons:
Moalinn
10/11/15, 12:09 AM
#35

Tack för gratulationerna, även om det var en vecka sedan nu. Kan meddela att jag inte har tillgång till någon dator för tillfället så använder diverse mobila enheter och jag tror vi alla vet hur dåligt iFokus fungerar på mobiler, så ligger lite lågt. Kommer förhoppningsvis få hem en fungerande MacBook laddare nästa vecka! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
10/12/15, 11:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Jag blir helt mållös över vad naturen har att erbjuda. Helt otroligt vilken fin natur vi har egentligen, världen över.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Carro107
10/15/15, 5:52 PM
#37

#33 Nu antar jag att alla dina vanliga värden är kollade men jag får darrningar i händerna så fort mitt vitamin b värde ligger för lågt.

http://carro107.blogspot.se/

perk
10/16/15, 11:19 AM
#38

#37

Ja jag är nog kollad med alla tänkbara prover.

Men en gång i tiden så fick jag faktiskt B-vitamin, för det skulle vara bra mot darrningar. Men inte hjälpte det.

Nu har jag fått ett nytt piller av neurologen ”Topiramat” så jag får väl testa och se vad det blir av det. Blir fundersam över alla biverkningar.

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Carro107
10/16/15, 3:27 PM
#39

#38 Hoppas att det blir någon ordning på det för det är inte kul när kroppen jävlas

http://carro107.blogspot.se/

Moalinn
10/21/15, 9:07 PM
#40

Ska på konsert på fredaag! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
10/30/15, 12:55 AM
#41

Har vi någon här inne som vet hur illustrator och indesign fungerar? Eller vet vilken sajt jag kan vända mig till? Har lite frågor jag inte lyckas googla fram svar på. 😃

För inte har vi väl någon sajt som riktar sig in mot just sånt här? Vad man kallar det vet jag inte, digitalt skapande kanske? Vad vet jag, haha! Vilket i och för sig är lite intressant. Vi har diverse fotosajter inkl. bildredigering, digital konst och vi har webbutvekling men vi har ingen sajt om vectorbaserat skapande, hur man gör en affisch eller en logotyp. Hamnar dessa frågor på andra sajter? 🤔Eller det kanske inte finns folk som har några frågor kring det här, det kanske bara är jag haha!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
11/11/15, 9:44 PM
#42

Har legat efter i skolan vilket gjort att sajten har blivit lidande men nu är jag i någorlunda fas och kan vara aktiv igen! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
12/11/15, 10:29 PM
#43

Fortfarande ingen snö, utan bara massa regn heeela tiden. Så tråkigt att ut och fotografera när det regnar! :(

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
1/2/16, 11:49 PM
#44

Satt och fotograferade vattendroppar när kameran helt plötsligt säger "err". Har försökt göra rent kontakter på både kamerahus och objektiv men det verkar inte hjälpa. Så in med den till fotobutiken på måndag och se om de kan hjälpa mig. Hade sååå många idéer om vad jag skulle fotografera i år och kände mig inspirerad. Nu känns allt hopplöst. Går det inte att fixa kameran utan att behöva skicka in den på felsökning och reparation vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske blir helt kameralös 😢

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
1/5/16, 11:12 PM
#45

Nu är kameran inlämnad. Ska få ett kostnadsförslag från Nikon och se om det är värt att ens fixa den. Att vara utan kamera är något heelt nytt. Levt med kamera i minst 13 år, och allt jag har nu är en mobilkamera. Känns ju sådär. 😕

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
1/31/16, 1:21 AM
#46

Jag hoppas att jag hör från Nikon snart, håller på att bli tokig.

Vad har ni för er så här i slutet på januari månad/början på februari? 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[VSK]
1/31/16, 8:06 AM
#47

#46

Jag inväntar att det reumatiska ger med sig lite så att man kan vara ute mer och fota.

Förstår att det måste vara otroligt jobbigt med allt väntande. Veckor känns som månader när man väntar på nåt gott.

OlleA
2/6/16, 10:12 PM
#48

#45-46 Har du fått tillbaka kameran? Det är inte roligt när man måste ha den inne på reparation i veckor. Jag har haft min inlämnad på Kamerahuset i Stenungsund (ett mycket bra ställe med kunnig och serviceinriktad personal) i några veckor eftersom det inte fungerade med kontakten mellan kameran och blixten. Nu har jag äntligen fått den tillbaka och måste trots allt konstatera att det var under rätt period jag hade den inlämnad. Det har ju varit en hel del ruskväder den senaste tiden och jag har inte behövt använda min gamla Canon EOS 7D som (sämre) ersättning särskilt mycket.  Den kommande veckan ska det bli mer regn och rusk, men sedan hägrar bättre fotoväder i veckan därefter. Då hoppas jag på nya rådjur, fåglar och annat trevligt framför min Canon EOS 6D. Att använda blixt är inte akut, men man vill ju att saker ska fungera.

Olle

Annons:
Moalinn
2/9/16, 8:34 PM
#49

#48 Nej, jag har inte hört något om kameran alls (inte ens fått kostnadsförslag) så tänkte ringa imorgon och se vad som händer. Har köpt i princip hela min kamerautrustning på kamerahuset (inte mitt Sigma 17-50) 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
2/17/16, 2:51 PM
#50

De ringde idag och sa att Nikon vill byta slutaren (tror jag det var), uppgradera mjukvaran, göra rent och något mer som jag inte minns just nu. 2500kr ska detta gå på. Dyrare än jag hade förväntat mig, helt klart. Är det så jäkligt att slutaren redan gett upp?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
2/24/16, 10:27 PM
#51

Kameran kom tillbaka idag. Om jag ska ut och fotografera imorgon! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

OlleA
2/24/16, 10:39 PM
#52

Grattis Moalinn! Det fina vädret ska fortsätta åtminstone över helgen, så du får passa på. Tänk om det blir fler sådana fantastiska mornar som det var idag, när solen bryter igenom dimman mellan de frostiga träden. Det är nästan synd att jag måste rusa till jobbet när det ser ut så. 😉

Olle

Moalinn
2/25/16, 10:05 PM
#53

#52 Tack! Åh, tänk om man inte hade varit alldeles för morgontrött för att se det där. Önskar verkligen att jag hade mer koll på naturen häromkring men har verkligen noll koll. Borde ta mig ut på en promenad men man har ju blivit lite bekväm med att se allt från hästryggen innan man går dit till fots. Systern säger att det ska finnas skog på berget (trott att det varit hus där) så ger mig ut i helgen om vädret håller i sig.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
3/25/16, 12:32 AM
#54

Sitter och gör backuper på dator, mobil och dropbox (när jag köpte en mobil för några år sedan fick jag någon kampanj som snart går ut). Det är verkligen en av baksidorna till fotograferingen, det och att rensa. Tar sån jäkla tid. 😕

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
3/31/17, 8:35 PM
#55

Sparkar igång den här tråden! Det är fredag, vad har ni för er?

Jag sitter och dreglar över kameror även om jag vet att jag inte kommer kunna köpa någon inom de närmsta åren. 🤤

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Upp till toppen
Annons: