Tematråd: Landskapsfotografier
När vi ändå håller på så kan vi skapa en tråd för de berömda landskapsfotografierna. De må vara många och en av den största genren inom naturfoto (kanske till och med inom foto) men landskap är otroligt fint och alla har vi väl någon gång stannat upp för att fånga en bild på landskapet vi skådat. Vad som är landskap är något ni själva får avgöra!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
En av mina favoriter bland landskapsbilder.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Och en till!
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#9 Overkligt 😎
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
#9 Den värmlandsbilden hade Selma Lagerlöf gillat!
Överhuvudtaget är det ett spännande ljus i flera av bilderna här tycker jag.
Olle
#2 Jaa så här ser det ut här också på höstarna
Tännforsen. Det var här Ronja Rövardotter satt på stenen i vattenfallet i filmen med samma namn, stenen spolades bort bara något år efter inspelningen pga kraften av vattnet!

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Fotograferad sittande på mitt favoritberg, på min favoritplats, i en underbart varm eftermiddag i slutet på våren/början på sommaren. Även om jag flyttat och har ca 40 min dit till fots så besöker jag stället ofta under de varmare dagarna på året. Så tyst och lugnt.
Medarbetare på Djurfoto
#22 Dit får du ta mig någon gång 😍
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
#29 trolskt, så jag vill kliva in

Fotografera natur och landskap är mitt sätt att få lite andrum från mina andra fotograferingar. Att hålla inspiration och energi på topp men framförallt att fortfarande känna att det är detta jag älskar och göra, det är viktigt i mitt arbete som fotograf att verkligen känna glädje när jag fotograferar 🙂
#38 Brist på växtlighet är det kanske, men faktum är att Kanarieöarnas flora är högintressant. Kommer man utanför de värsta turistområdena är det mesta som växer endemiskt, dvs växterna finns ingen annanstans i världen än bara där. På isolerade öar kan ju utvecklingen ta en egen riktning utan att arter trängs ut av främmande växter och djur, om man undantar sådana som människan har fört dit i sen tid.
Olle
#39 Det hade jag faktiskt ingen aning om! Men absolut finns det växter och träd, fann dem uppe i bergen någonstans. Tyckte dock de såg ut som granliknande träd men jag är värdelös på sånt så kanske inte borde säga något 😂
Medarbetare på Djurfoto
#43 - Du sparar väl bilderna i sRGB och inte AdobeRGB? Fin bild för övrigt. 🙂
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#44 För ett år sedan hade jag sagt ja, absolut! Men jag har skaffat nytt photoshop sen dess och har inte riktigt kollat såna inställningar tror jag. Var hittar jag detta? Tack så mycket! :)
edit: hittade själv och det står sRGB.
Medarbetare på Djurfoto
#32 & #34 fick mig att tänka på Lahall, mycket hyllad natur och landskaps fotograf som jag personligen älskar.