Fotolek: Hot or not
Fotoleken Hot or Not går ut på att man bedömer bilden ovan med ett hot or not och gärna med en motivering till din bedömning. Detta är ett mycket bra sätt att lära sig på.
- Tänk på att vara snälla mot varandra. Har du någon kritik att ge ang. fotot så framför den på ett vänligt sätt. Vi vill undvika bråk och negativitet så ta kritiken du får med en nypa salt ❤️Kom också ihåg att bilderna som laddas upp ska ha en anknytning till naturfoton -
- Tänk också på att fotona du laddar upp måste vara dina egna -
HOT or NOT?

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
#0 NOT
Gillade själva motivet, men tycker att kompositionen kunde varit bättre. Bättre ljussättning och och en annan vinkel kunde kanske gett bilden mer liv och en starkare inlevelse. Annars pratar bilden till mig som om det handlade om 2 nykära.
Visar en bild med samma tema som den du la upp. :)
HOT or NOT
#1 förstår vad du menar och håller faktiskt med dig 🙂
Det får nog bli ett NOT från mitt håll också här men det handlar kanske mer om personlig smak då jag inte är så jätteförtjust i svartvita bilder. Hade velat ha lite mer kontrast så att blomman trädde fram mer annars så är bilden väldigt gullig 🙂
HOT or NOT?

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
Blir tyvärr ett not. Tyvärr så jag stör mig på den hårda kontrasen från att bakgrunden är så mörk och blommorna rätt ljusa. Men jag gillar för övrigt skärpan och färgerna som blomman har.
Hot or Not?
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#3 Hot hot hot!!
Älskar färgerna! Det känns lite som en målning och blommornas lila och gröna färger gör sig så himla bra mot den brun/gå/orange'a bakgrunden. Love it!
Har inte så mycket bilder på denna datorn men denna vackra citrin kommer ju faktiskt från naturen, haha 😉
HOT or NOT?

#7 NOT
Anledningen är att det inte finns något visuellt tilltalande i bilden för min del. Blomman har sitt eget mönster vilket gör den fin, men kompositionen, bakgrunden mm känns helt fel tyvärr. Sen att mitten av blomman är suddig stör mig lite. Testa byt vinkel nästa gång, få till skärpedjupet och ändra bakgrunden.
En bild jag tog runt 04:00 på morgonen, ville få så bra ljus som möjligt.
#8 Not
Samtidigt som jag vill säga hot för helheten, att det fungerar som bild så blir det ändå not på grund av detaljerna. Jag stör mig på att fokuset ligger på gräset när bakgrunden är så tydlig. Sen stör jag mig på trädet som sticker fram till vänster. Men jag förstår absolut idén och ska jag vara ärlig så hade jag gjort precis likadant, men det går inte hela vägen.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Bilden är liite mörk kanske ☝️
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane