Naturfoto iFokus

Naturfoto

Etikettfotografera-landskap
Läst 832 ggr
Candy123
8

Norrsken

Två bilder på onsdagens norrsken :), har ni några bilder på norrsken?

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Moalinn
0

Snyggt! Jag har aldrig sett norrsken så har tyvärr inga bilder att dela med mig av. De sades att man skulle kunna se norrsken här förra veckan, men orkade inte riktigt engagera mig då jag känner att det är något jag faktiskt vill uppleva på "rätt ställe" - om ni förstår vad jag menar. Liksom uppe i norr någonstans! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Martin
0

Jag har sett norrsken i Abisko några gånger, för många år sedan. Tror jag har bilder kvar liggande någonstans.

De här bilderna är mycket tjusiga,gillar norrskenet som fenomen. Bild två blir favoriten.

mvh Martin

Agda
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag fick till att ta några foton på det stora norrskenet, tyvärr var det något år sedan jag sist fotade norrsken så jag mindes inte vilka inställningar kameran skulle ha. Så bilderna blev som de blev 😛

Martin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Från 2007, med kompaktkamera. Tror det kan ha varit en Canon Powershot S3 eller liknande. Nyårsfirande i Abisko. Mitt under nyårsmiddagen så meddelade personalen att det var Norrsken så de flesta gick ut på en balkong i festkläder, och frös i -20 medan man fotograferade lite. Tycker om bilden med den andra åskådaren i bild, men egentligen borde man kanske klonat bort Björkliden (tror jag det är som lyser upp).

mvh Martin