Din bästa bild
Har du någon bild som du tycker om lite mer än de andra? Kan vara gårdagens eller fotograferad för 5 år sedan, men bara en bild!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Oj vad svårt att välja bara en bild, men denna gillar jag verkligen. Den är tagen för snart 4 år sedan med autoinställningar när jag kunde i princip ingenting om foto. Men ibland är det slumpmässiga bilder som blir de bästa :)
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Jag fick datorn länsad i en datorkrasch nyligen så har inte så många att välja mellan men vill verkligen lägga in något i tråden, så av de jag har att välja mellan så är detta min favorit. :) Var verkligen en adrenalinkick att skrämma upp en örnunge vid vattnet. :)
Tagen 17 september 2014.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Fina bilder :-)
YEY, INSIDER!
Otroligt fina bilder ni tagit! 😃
Jag har så många favoritbilder inom naturfoto men en jag gillar starkt är denna:
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Det här var en trevlig nykomling på i focus! Jag fotograferar mest insekter och annat smått i naturen. Den här bilden tycker jag mycket om, om det är den allra bästa låter jag vara osagt men jag gillar den. Det är hagtornsfjärilar som slagit sig ned, troligen för att suga i sig mineraler ur den fuktiga jorden.
#7 Väntade dom på ett gruppfoto eller? Det ser så ut :-)
YEY, INSIDER!
#11: Så häftig :O
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Har lite svårt att bestämma mig, men får nog ranka den här som en favorit iaf :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Det är flera bilder som jag gillar men den här en av dom.
Det är en Apollofjärils hona som lägger ägg på dom här örterna (vit fetknopp). Larven börjar att äta på dom här växterna o övergår sen ofta till att äta kärleksört..
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
#15 Trevlig bild! En av de största fjärilarna vi har i Sverige, snygg är den också. Men sällsynt och fridlyst, finns på östkusten och Gotland. Har fotograferat den vid Loftahammar och märkte att de var rätt lätta att komma nära när de slagit sig ned. Var har du tagit bilden?
#16 Bilden är tagen på en Ö i Stockholms skärgård. Fjärilarna börjar komma ur sina puppor från midsommar till slutet av juli den här sorten kan leva som fjäril lite mer än en månad.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

#18 Din kamera har skrivit in i EXIF att bilden är roterad, och mjukvaran hos webbläsare tar inte hänsyn till det, eftersom det inte ingår i standarden för webbläsare. För att få den rätt orienterad, måste bilden öppnas i ett program som kan vända den rätt. Det kan göras utan att bilden sparas ännu en gång, genom att använda exempelvis Irfanview, som kan göra "jpeg lossless operations" där enbart orienteringen av bilden ändras. Bättre bildredigeringsprogram har också funktionen och frågar när man öppnar bilden om den ska roteras, och då bör man svara ja.
Och så ska jag posta en bild också, för det här är ju en bildtråd.
Jag tycker också att det är lite svårt att välja, och jag hade fyra som jag själv tycker väldigt mycket om. Jag plockar en av dem, som kostade mig många myggbett innan jag fick den. Snoken hade fångat en abborre, men en annan snok försökte knycka den, så den bestämde sig för att smita iväg för att äta på en annan plats. Genom att hålla kameran alldeles nere vid marken kunde jag få en fin bild på en glad snok och en mindre glad abborre.

Det var väl nästan väntat att jag skulle ha svårt att bestämma mig, men det här är bilden jag tycker allra bäst om. Jag vet inte precis vad det är i den som gör att jag verkligen älskar den. Det kan ha med färgskalan att göra, men också med minnena från när jag tog den. Jag tycker själv att den är väldigt vacker. Den har någonting som tilltalar mig väldigt mycket, snoken som väntar nedanför det lilla vattenfallet på att det ska komma en fisk som den kan ta.
Vilka fina bilder! Måste vara säga att jag blev helt förälskad i #7 :)
Aut viam inveniam aut faciam
Puttar tråden lite! 😎
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto