Naturfoto iFokus

Naturfoto

Etikett: tematrådar
Läst 977 ggr
Moalinn
3

Tematråd: Mobilbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att mobilkamerorna blir bättre och bättre är väl ingen direkt hemlighet och jag tror att man som äger en kamera ändå slänger fram mobilen för att ta en bild eller två.

Jag är en av dem, tar först kameran, knäpper några bilder, tar sen mobilen och tar några kort innan jag går tillbaka till kameran igen. Tror det är sociala medier som är den största boven i dramat 😎

Bilden föreställer utsikten från vår balkong när vi var på Gran Canaria. Tagen med en iPhone 5c och "inställningen" HDR, himlen blev så himla utfrätt annars.

Visa nu vad du och din mobil kan skapa tillsammans! Berätta gärna också vilken mobil bilden är tagen med. Tänk på att vi är inne på naturfoto.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

Finns det ingen som har några mobilbilder att dela med sig av? 😮

Medarbetare på Djurfoto

Diizkmedel
4

Denna bilden är tagen ute på Ingmarsö :)

Tagen med en Iphone 5 (eller 4s, lite osäker)

That that don't kill you can only make you stonger

RobotZebra
3

Soluppgång över Borneos regnskog.

Ledsen för bildkvaliteten  bilden är tagen med en billig Samsung telefon som jag hade som rese-telefon.

Moalinn
3

Jättesnygga bilder båda två!

Ett "panorama" över utsikten från vår balkong på hotellet på Gran Canaria. Råkade få mer en liten del av trappan + räcket, ehe.
iPhone 5c.

Medarbetare på Djurfoto

JazzBass
2

Tagen en julikväll förra sommaren på väg till stugan. Såg räven på vägen, saktade ner, körde ner bilfönstret, stannade och knäppte två bilder med mobilen. Den ena var inte mycket till bild men den här tyckte jag blev förvånansvärt bra. Inte kvalitetsmässigt, men motivmässigt; räven stod på ett bra ställe i kanten av skogsdungen och tittade bakåt lite innan den sekunden senare sprang iväg.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Moalinn
4

Under färjeturen, tagen med en iPhone 5c.

Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
1

HTC One X+ med "inställningen" HDR.

Medarbetare på Djurfoto

Carrosh
2

Bilden tagen med Samsung Galaxy S2.

Var på väg hem från jobbet en morgon, och ljuset låg otroligt fint över träden i parken jag går genom för att komma hem. Himlen var fantastisk med små moln-duttar, och jag blev positivt överraskad över hur klar bild och bra färger denna mobilkamera kunde åstadkomma (nyligen bytt till denna då min förra pajade totalt).

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Moalinn
0

HTC One M9

Medarbetare på Djurfoto