Bilder på väggen
Har ni några naturbilder hängandes på väggen?
Visa gärna bild på hur det ser ut. Hur ni har hängt upp dem! Berätta gärna vem som är fotografen, om det är ni själva, någon ni känner eller kanske en känd naturfotograf.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Har överlag alldeles för få bilder på väggarna. Inget med naturmotiv.
mvh Martin
Jag har några av mina landskaps- och naturbilder upphängda på väggarna hemma och två på jobbet. Jag har tänkt lägga upp ännu några, men det har inte blivit av sedan printern gav upp i vintras. En färgkassett torkade in och gick inte att få igång igen så alla utskrifter blev missfärgade, skulle ha kostat alltför mycket att laga. Borde få tummen ur och göra ett försäkringsärende av det, det var ändå en ganska dyr printer (Epson Stylus Photo R1900).
Jag gjorde också en naturbildskalender för 2014, som jag sen gav till några släktingar i julklapp. En behöll jag själv. Kalendern innehöll 12 bilder, en från varje månad, och det var rätt jobbigt att få till den så den blev enhetlig men ändå varierad. Beställde kalendrarna via ifolor, det blev bra men jag var noga med att avaktivera alla autojusteringar som de annars skulle lagt på bilderna. Skickade också bilderna i sRGB då de av nån märklig anledning inte kan hantera adobeRGB som dock lär vara klart bättre för utskrift.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Så här ser det ut ovanför min säng. Är kanske inte helt godkänd men kan tycka att det är helt okej med såna här bilder också så länge det finns några naturbilder iallafall.
Alla bilder fotograferade av mig. Ska dock uppdatera den så snart jag skaffat färg till skrivaren. Dessutom vill jag ha lite ljusslingor och grejer som livar upp men det får bli en annan gång 😃
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto