Naturfoto iFokus

Naturfoto

Etikett: övrigt
Läst 683 ggr
Valkyrija
0

Min favoritbild

Här kan du lägga upp din absoluta favoritbild(som du själv tagit). Berätta lite om den. Varför tycker du så himla mycket om den? 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Valkyrija
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är min favorit bild. Jag tog den våren 2014 om jag inte minns helt fel och anledningen till att den är min favoritbild är för att jag älskar motivet och färgerna är magiska 😍

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.

Florrpan
4

#1 Väldigt fina texturer på den blomman!

Ett foto jag tog en sensommar runt 2012-2013 som jag anser var en av mina favoriter bland nattfoton/norrsken, och en av mina bästa foton.
Panoramafoto med 3-4 bilder om jag minns rätt.

Valkyrija
0

#2 Guud så vackert! Drömmer om att se ett norrsken någon gång.. otroligt vacker bild! 😍

JazzBass
4

Jag har otroligt svårt för att välja nån favorit av mina naturbilder. Jag har över 70000 bilder i Lightroom sedan jag började fota aktivt 2009. De flesta är naturbilder och det finns många jag tycker lite extra mycket om. Men måste man välja en, så tror jag nästan det blir den här 5 år gamla bilden. Fågelfoto är inget jag sysslat med på allvar, utan det är snarare landskap som gällt för mig, men i den här bilden gillar jag  det mesta utom möjligtvis bildkvaliteten, som kunde varit bättre. Speciellt attraheras jag av de grafiska formerna hos fågeln som förstärks av att bilden är i svartvitt,  motljuset som lyfter fram fjäderdräkten på vingarna, uttrycket hos tärnan och spänstigheten i den som jag tycker bilden förmedlar. 

Mer bilder (mest naturbilder och landskap) har jag på flickr: https://www.flickr.com/photos/magnusnordstrom/

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

n00bArtWork
1

En akleja tagen 2010 utanför Norrtälje i en kvinnas trädgård, det är nog den enda som jag känner direkt att jag skulle vilja ha på väggen av mina foton.

OlleA
1

Just nu är den här min favoritbild, som jag tog för ett par dagar sedan på mitt älskade, snart ettåriga rådjurskid ute i hagen. Jag gillar ljuset i bilden, och att hon visar sitt ansikte så fint utan att titta rakt in i kameran. Möjligen hade jag kunnat vara utan den vita björkstammen i bakgrunden.

n00bArtWork
0

#6 jag kan ta bort björken i Photoshop om du vill, blir ju dock en manipulering men ändå.

OlleA
0

Det skulle jag nog klara själv också, men jag är inte så förtjust i manipuleringar. 😉

Olle