(M) Solförmörkelsen
Älskar verkligen den första bilden! härlig känsla och behagligt ljus (Y)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Ja hua! Den första bilden ger mig rysningar, Den fick du till perfekt!
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Första bilden tog verkligen andan ur mig. 👍
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Tack för era kommentarer, roligt att ni gillar bilden! 🙂
Olle
Ja, jättesnygga bilder, speciellt den första! Försökte också fånga några bilder men var ganska sent ute så fick endast en bild där det liksom "saknas" en pytteliten del av solen haha. Fick däremot se hur fruktansvärt smutsigt mitt kamerahus är. Vad hade du för inställningar Olle? :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Den första bilden är dundersnygg!
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Tack Moalinn och Hanna! Den första bilden är tagen med 400mm objektiv, ISO 200, bländare 16 och 1/2000 sekund.
Moalinn, bilden kommer troligen att vara med i Lokaltidningen idag. Jag har inte sett den än.
Olle
Snyggt! Tycker bäst om andra bilden, kanonfin! 🙂 Ja, ni hade nog tur med vädret där nere då, här var det mestadels klar himmel och näst intill omöjligt att ta bilder med lite mer innehåll än bara en svartvit bild. Fick själv en bild där ett moln kom i vägen, men det var ca 45 minuter innan förmörkelsen var som störst. På den bilden ser man även en solfläck (det är en sån, lyckades fånga den på en annan bild också).
Tog mina bilder med 70-200 + 1,7x telekonverter, ND64 (6 stegs gråfilter) och på vissa även ett polfilter. Ganska stor skillnad i exponering dock. På första bilden med solfläcken körde jag med f/40, 1/8000s och basiso (200), på andra 1/1000s och f/11, och på tredje 1/100s och f/8.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus