Naturfoto iFokus

Naturfoto

Etikett: allmänt-om-naturfoto
Läst 879 ggr
Moalinn
0

När inspirationen tryter

Något jag gör när jag känner att inspirationen är på botten och behöver en push i rätt riktning är att gå in på olika "fotoalbum". Till exempel deviantart, 500px och flickr. Att surfa omkring, klicka på lite bilder och drömma att man tar minst lika bra bilder är riktigt bra för inspirationen!

Vad gör ni för att få inspiration?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

Alla tappar vi inspiration och känner ingen lust till att fotografera alls. Jag, liksom många andra, har denna period under vintern då det alltid är så grått och trist. Vad gör ni för att få inspiration och lite motivation till att ta sig ut med kameran i handen?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Allt oviktigt
0

Jag tar med mig kameran ut när hundarna ska ut. Ser jag något jag vill fota så gör jag det och ser jag inget så gör det inte heller något

Martin
0

Läser en bok, tar en paus från fotograferingen, hittar på något litet projekt att försöka fotografera för att utveckla mig själv, läser om olika metoder inom foto för att eventuellt hitta något jag blir nyfiken på att testa, läser en onlinekurs.

Inte sällan så låter jag helt enkelt fotograferingen vila och ägnar mig åt jobb, familj osv istället. Fast det måste jag säga, rätt sällan jag tröttnat men det kan ju bero på att det inte alltid blir så mycket fotograferat för min del. 😂

mvh Martin