(M) Moln och hav
Några åsikter om denna bild? =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Detta är verkligen en jättefin bild som skulle kunna bli ännu bättre med lite redigering. Det kliar lite i fingrarna efter att få sno bilden och testa en redigering, något jag skulle kunna få göra? 😇 Självklart kommer jag inte använda bilden till något annat, bara slänga upp här!
Om jag ska ge lite kritik så skulle jag vilja säga att det är en väldigt kraftfull bild med molnen som inte bara ligger platt på himlen utan faktiskt skapar lite känsla och dramatik i bilden. Det är en bra komposition då horisonten inte ligger i mitten. Fint skärpedjup. Bilden är däremot något mörk så den behövs ljusas upp! Väldigt fint landskap också.
Inställningarna ser bra ut, något snabb slutartid kanske men det är ju beroende på vilken typ av bild man vill ha. Tror även att det är den snabba slutartiden som har gjort att bilden blivit så mörk.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#1 Tackar för kritiken!
Ja min kamera lever lite sitt eget liv - så ibland blir slutartiden snabb, men oftast alldeles för långsam >.<
Men vill du redigera den och slänga upp här så går det utmärkt - kan va kul och se hur någon annan hade bearbetat bilden =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Bilden var inte så mörk som jag tyckte att den var inatt. Ljusstyrkan på datorn var i princip på lägsta haha! Ännu en anledning till att man inte ska ge kritik mitt i natten. 😴
Jag gjorde ett försök iallafall. Insåg att bilden blev väldigt blå när jag höjde kontraster och ljuset så gjorde den svartvit också, för jag är värdelös på att fixa färger .. iallafall när bilderna inte finns i raw 😃
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto