Tematråd: Under ytan
Den här tråden är öppen för alla att visa sina alster från under ytan. 🦸♂️
Jag har 2 gamla Canon Power Shot A40 (med hela 2megapixel 😉o inte det snabbaste heller) med 2 undervattens hus som jag har fotat många av dom här bilderna.
Det blir så att när man snorklat en längre tid o sen kommer upp i båten så får man ofta imma på insidan av undervattens huset p.g.a. av den höga luftfuktigheten i dom här länderna jag fotar i därför är det bra att ha 2 st så man kan byta.
Visar 2 bilder en oredigerad o sen en redigerad för att visa skillnaden efter lite bildbehandling.
Bild på 1,5m Muräna.
Resa är livet! Glad
Riktigt häftigt! 😃
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Nej, det är inte det lättaste att fånga "fotomodellerna" under ytan, de har så svårt att stå still 😉
Denna "lilla" fisk ca 2 meter var jag glad att den hade svårt att stå still …en Giant Barrcuda taget sent på eftermiddagen därför lite grumlig när solen inte sken rakt ner i vattnet
It's a cat's world… adjust! :)
Yve 2, Det är fina bilder du har tagit, var är dom tagna?
Det sägs att enstaka barracudor är farligare när dom simmar ensamma än i stim. Man får inte ha något som blänker på sig när man ska simma med sådana filurer. Den bilden du har tagit så ser den riktigt elak ut. 😮🥵
Mina är bilder är tagna i Thailand och ute i en ögrupp (nationalparker) som heter Surin Islands nära Similan Islands, ska va en av dom bästa ställena fortfarande för marint liv.
Det är svårt att finna ställen med klart vatten o levande korall, mycket av djurlivet har försvunnit av miljöförstöring, utfiskning o varmare hav som dödar korallerna.
Här en länk som en backpacker har skrivit om öarna o fina bilder. 🤫 http://www.backpacking.se/ReadDiary.asp?DiaryId=23472&SubMenu=
Resa är livet! Glad
#17 Barracudorna jag stött på brukar oftast försvinna rätt snabbt, denna vart lite väl när i mitt tycke. Låg och snorkla - förföljde en" hajrocka" på botten och skulle titta upp efter gubben och stod nästan öga mot öga med den ca 1 meter framför mig.
Mina bilder är tagna i Röda Havet det är nog det absolut klaraste vattnet jag varit med om 30-40 meters sikt. Dessa bilder är tagna vid vid Makadi Bay & Marsa Alam, det sist nämnda är ett naturreservat med skyddade koraller ingen båttrafik tillåten där - man simmar ut direkt från stranden.
Jag har ju snorklat/dykt både i Stilla havet, Medelhavet och Karibiska havet och inget går uppmot Röda havet när det gäller sikt, färgerna på korallerna och mängden av variation av fiskar
It's a cat's world… adjust! :)