Annons:
Etikettövrigt
Läst 539 ggr
[Jens]
2016-07-10 18:42

Trappa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Möns Klint i Danmark

Annons:
Carmarino
2016-07-10 19:08
#1

#0 Fin trappa. Har du inga foton på själva klinten? Det var längesedan jag var där så det hade varit kul att se hur det ser ut nu.

Som barn var jag där rätt ofta, eftersom vi hade bekanta som bodde i närheten. Då fanns fortfarande Sommerspiret, men det försvann ju 1988. Har för mig att det trillat ner några andra delar också, så det ser nog lite annorlunda ut numera.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jens]
2016-07-10 19:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Får hoppas att dessa två bilder som följer hjälper dig något?

[Jens]
2016-07-10 19:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bild 2

Carmarino
2016-07-11 15:19
#4

#2 och #3 Tack. Det är verkligen något speciellt med klinten. Synd bara att det är så mycket som trillat ner. Spirorna var väldigt mäktiga att se.

Kommer ihåg att jag redan som barn hade svårt för höjder, så jag höll mig på avstånd, medan däremot min bror gick nära stupen. Har för mig att det fanns några små träräcken på vissa ställen, men jag är inte helt säker.

Har en gammal svartvit smalfilm från mitten av 1950-talet, där man ser en del av klinten med Sommerspiret, men eftersom det inte går att infoga egna videosnuttar så kan jag inte visa den. På filmen ser man hur min bror hänger i famnen på mannen i familjen vi besökte, och de står precis vid branten. Då fanns det inga räcken. Min bror var bara knappt två år då, och en riktig vildbasare, så han fick inte gå själv. Tur var det, för då hade han säkert försökt springa ner för branten. 🙂

Vi gick inte ner på stranden vad jag minns, men nu när jag ser dina bilder så dyker ett väldigt vagt minne av att jag varit där upp. Fast jag kan ha förväxlat det med någon annan strand.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: