Annons:
Etikettövrigt
Läst 502 ggr
Moalinn
4/10/16, 10:20 PM

Fotoklubb/grupp?

Finns det fotoklubbar idag? Tycker jag ser något om det då och då på facebook men när jag går in i gruppen ser man 8 medlemmar som är 50+. Kul för de kanske och de har säkert mängder med erfarenhet (eller ingen alls) men jag har inte lust att skutta omkring med en massa 50+ (inget illa menat mot er i den åldersgruppen såklart! 😃)

Kan man hitta en lokal fotoklubb, grupp eller vad man nu vill kalla dem. Några människor som man kan gå ut på en fotorunda med, dela erfarenheter, kunskaper och naturområden? Jag har alltid sprungit runt med kameran själv och jag inser att jag behöver någon typ av motivation att fortsätta mot min dröm.

Jag befinner mig i Bohuslän och hade ju underlättat om man kunde hitta några fotointresserade i närheten, gärna i varierande åldrar.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
JazzBass
4/12/16, 11:58 AM
#1

Min fotoklubb, Fotoklubben Knäppisarna (ett lika glatt gäng som namnet antyder), har ett 70-tal medlemmar. Den yngsta är i nedre tonåren och den äldsta ca 85. En ouppdaterad medlemslista finns här. Majoriteten är i åldern 40-60, men som sagt finns det både yngre och äldre med. Åldern har inget med intresset att göra har jag märkt, utan alla umgås över generationsgränserna vilket jag tycker bara är härligt! Också kunskapsnivån och talangnivån varierar ganska stort, så det är inte på nåt vis nån elitistisk klubb heller.

Nu är väl alla fotoklubbar unika, men jag tror alla uppskattar nya unga medlemmar, och så länge det finns åtminstone några i ungefär samma ålder så tror jag de flesta nog känner att de passar in och är välkomna. Så sök gärna upp och ta kontakt med några klubbar i din omgivning, de finns nog, och se om de skulle vara nåt för dig. Här är en del av Sveriges fotoklubbar listade: 

http://www.rsf-fotoklubbar.org/klubbar-distrikt/klubblankar.html

Min klubb ordnar en massa utfärder, föreläsningar, kurser och månadsträffar. Hinner inte delta i ens närapå allt, det skulle bli ganska dyrt i längden också (speciellt resorna), men det är inget krav heller för att man ska få vara med. Men klubben önskar att medlemmarna är relativt aktiva i alla fall och det är nog också de flesta.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: